עסקי אוויר: לפיד ממשיך בהקמת ממשלה – מסתמן שהיא לא תצלח

אבי רבינא 1 Comment on עסקי אוויר: לפיד ממשיך בהקמת ממשלה – מסתמן שהיא לא תצלח

לפיד ממשיך בהקמת ממשלה ללא רוב: ביש עתיד הגיעו להסכמות עם השותפות הטבעיות כחול לבן, העבודה ומרצ ויתכן שייחתמו בקרוב על הסכמים קואליציוניים | בשלב הזה בנט לא ממהר לחזור לשתף פעולה עם הגוש וגם סער לא יעשה זאת בלעדיו

לפיד צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבוע לתום המנדט של לפיד: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ממשיך כל העת בניסיונות להרכבת ממשלה ומרכז סביבו את שותפיו הטבעיים, וצפוי לחתום בקרוב על הסכמים קואליציוניים עם כחול לבן, העבודה ומרצ. עם זאת, לא נראה כי ללפיד יש רוב להקמת ממשלה והוא צפוי להחזיר את המנדט לנשיא בעוד שבוע ימים.

יש עתיד ומרצ הודיעו הבוקר (רביעי) כי במהלך יום האתמול סוכמו הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת מרצ ומפלגת יש עתיד והם מתכוונים לחתום בקרוב על הסכם קואליציוני.

על פי ההודעה, במסגרת המו"מ הגיעו הסיעות להסכמה על עיקר קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים:

הגדלה דרמטית של תקציב הבריאות הכוללת הרחבת סל התרופות, ותוספת תקנים משמעותית למערך הרפואה ורפואת הנפש, כולל קיבוע תקני הקורונה.

בנוסף הוסכם כי יחוקק חוק למאבק במשבר האקלים עם יעדים שאפתניים לצמצום פליטות פחמן, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופית.

כמו כן הוחלט שבין יתר התפקידים המשרד לשיתוף פעולה אזורי יהיה באחריות סיעת מרצ. כמו כן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה.

היום יפגשו צוותי המשא ומתן של יש עתיד והעבודה מתוך מטרה להגיע עד לסוף היום לסיכומים, ומחר ייפגש הצוות של יש עתיד עם הצוות של כחול לבן. ביש עתיד הודיעו כי טרם נקבעו פגישות עם אנשי ימינה ותקווה חדשה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נפל תפול ….
    כן יאבדו כל אויביך ה'